Saturday 5 December 2015

1 Bulan 1 Buku

Teks: Faezah Mohd Nor

Assalamualaikum.

Teringat masa zaman kanak-kanak hingusan, bila cikgu di sekolah tanya, "apa hobi kamu?" Tak perlu fikir lama-lama, terus jawab "baca buku, cikgu." Jawapan paling senang dan mudah.

Sampai sekarang pun masih lagi suka membaca. Cuma semakin lama semakin kurang masa untuk menghadap buku 24 jam macam dulu-dulu. Kalau dulu zaman bersekolah, boleh habiskan satu novel dalam masa satu hari saja. Ya, dulu saya memang hantu novel tapi sekarang tidak lagi. Sesuai dengan peredaran umur, saya kini lebih suka membaca 'parenting book' dan buku-buku motivasi.

Bermula bulan ini, saya akan membuat cabaran untuk diri sendiri. Saya mesti menghabiskan satu buku dalam masa satu bulan. Mudah-mudahan cabaran ini bukanlah sekadar hangat-hangat tahi ayam. Oleh itu, saya akan berkongsi pandangan dengan anda semua mengenai buku yang saya baca pada bulan tersebut. Secara tidak langsung, orang lain pun insyaAllah akan dapat manfaatnya sekali.

Jom, mulakan tabiat membaca daripada sekarang!

No comments:

Post a Comment